>> Loutkař 4/2009
"Bábkarský koncert z úplne iného súdka predviedlo Dezorzovo Lútkové Divadlo. Jeho režisér, autor a umelecký vedúci Gejza Dezorz, absolvent bábkarskej réžie a dramaturgie na DF VŠMU (absolvoval v r. 2001), pred založením svojho „lútkového" divadla režíroval v niekoľkých slovenských profesionálnych bábkových divadlách. Marionetovej miniatúre s názvom Perún, s ktorou sa predstavili na žilinskom festivale, predchádzal tiež marionetový horor s názvom Desperanduľa, podľa brnenského autora Huberta Krejčího. Výtvarníkom Dezorzových inscenácií je Martin Dubravay, ktorý vytvoril scénu aj bábky k najnovšej hre Aladára Hrču alias Gejzu Dezorza Perún, Hrom bezbožných abo Pogrom Slávia. Je to bravúrna, intelektuálna, mládeži neprístupná a myšlienkovo i eroticky provokujúca bábková inscenácia, hraná v plnom nasadení čisto pánskym obsadením. Je to ateistická hra, vysmievajúca sa viacerým náboženským vzorom. Tvorcovia v nej poukazujú na nezmyselnosť náboženských vojen prostredníctvom boja pohanských božstiev s kresťanmi (kresťanstvo symbolizujú vierozvestci Cyril a Metod). Inscenácia je marionetovou rošádou so skvele zvládnutým bábkohereckým remeslom, herecky dobre zvládnutá, obsahujúca aj prvky erotiky, ba miestami možno až s pornografickým nádychom. Režisér zohľadňuje síce postupy tradičného ľudového bábkového divadla nielen v istej otvorenej jarmočnej surovosti štýlu, vytvára ako autor hry aj svoj umelý jazyk – skomoleninu spisovného jazyka, no výtvarnými výrazovými prostriedkami je inscenácia v súčasnosti. Inscenácia rozhodne patrí medzi najzaujímavejšie bábkarské produkcie festivalu a je v slovenskej bábkarskej praxi ojedinelá."
Ida Hledíková-Polívková: Festival plný dobrej úrody, Loutkař 4/2009